ראוכברגר: "הציבור החסידי לא מתמודד עם הבעיות בשכונות המעורבות"

יעקב גפן No Comments on ראוכברגר: "הציבור החסידי לא מתמודד עם הבעיות בשכונות המעורבות"

"לא יהיה סיבוב שני ליאון ינצח" כך מצהיר יו"ר דגל התורה בירושלים, אליעזר ראוכברגר. הבעייה הקשה היא השכונות המעורבות "למה צריך לשלם 1,000 ש"ח על הסעה בגלל שאין ת"ת קרוב לבית"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר 'דגל התורה' בירושלים אליעזר ראוכברגר התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. ראוכברגר שוחח על ההבדלים בבעיות המוניציפאליות בין דגל לאגודה, ההבנות עם ליאון והאם יש סיכוי שבסיבוב שני הם יתמכו במועמד אחר?

על האסון בביתר: זה בן דודי, אנחנו מזועזעים מהמקרה הקשה הזה, אנחנו גרים באותה שנה, זה בלתי נתפס דבר כזה. אשתי מיררה בבכי כמעט כל הלילה. אי אפשר להבין ולהכיל דבר כזה, יש לי רק לשאת תפילה רק הקב"ה יכול לרפא את הפצע הקשה הזה" באמצע השיחה הייתה קשה השיחה על האירוע "אני לא מסוגל לדבר על המקרה הזה. אני כל היום פשוט משותק ולא יכול לדבר מאז האסון הגדול שקרה, הם משפחה מאוד קרובה אלינו".

על הפיצול מאגודה: אני אמרתי היום, זה לא פילוג אלה פיצול, בשביל למקסם את הכח, ואני מקווה שאגודה ואנחנו נגביר את הכח וזה יהיה לטובת תושבי ירושלים החרדיים. אני פניתי לראשי אגודה בשביל לקיים הסכם עודפים. עד עכשיו לא קיבלתי תשובה סופית.

מה ההבדל בין דגל לאגודה?: בעיקר זה בולט בנושא של השכונות המעורבות, כמו רמות, גילה, פסגת זאב, קריית יובל ועוד אין כמעט ציבור חסידי שם. בשכונות הנטל נופל עלינו ואנחנו נלחמים בשבילם. גם מי שגר בשכונות הוותיקות צריך לזכור שיש לו בנים חתנים חרדיים שגרים שם וצריך לדאוג להם וזה ערבות הדדית.

אבל הרי נחתמו הסכמין בין דגל לברקת והיו הבנות? חלק גדול מההבנות לא בוצעו צריך לשפר אותם, ליעל אותם הרבה יותר. אני רוצה בית ספר חרדי בקריית יובל, אני רוצה אותו שירות לילד חרדי וילד חילוני. למה ברמות ב' צריך להסיע לת"ת שנמצא ברמות ג' למה אין להם בית ספר קרוב לבית? ולא רק שאין בית ספר גם את ההסעה שעולה 1,000 ש"ח ההורים משלמים מהכיס. צריך להחזיר את תשלום ההסעה. למה לסבול כפליים. זה במקום הלחם והחלב לילדים שלו. עד שנבנה בניין לבית הספר.

האם יש לך מסמך הבנות בינכם לבין משה ליאון בשכונות המעורבות? אני לא רוצה שום אקסטרות בשכונות המעורבות, אני רוצה בדיוק כמו ילד חילוני ועל זה יש לנו הבנות עם משה ליאון.

ככל הנראה יהיה סיבוב שני בירושלים, איך נערכים למקרה שהכל התהפך? אני בטוח שמשה ליאון יהיה ראש העיר אנחנו לא נערכים לסיבוב שני. אנחנו תומכים רק בליאון ואין אופציה אחרת.

 

 



0 תגובות